HR snídaně v XARTu aneb S chutí do moderního náboru zaměstnanců
Zveřejněno 8. 11. 2022 11:54 | Napsal Petra Holzerová | Doba čtení: 2 minuty
Kreativní název workshopu, který jsme pořádali 25. 10. 2022, odráží naši chuť pomoci firmám, které do svých týmů shání nové kolegy, stejně jako chuť zkoušet nové věci a nové formy setkávání se s vámi.
Ne, že by nás online školení přestala bavit. Jen jsme se pro tentokrát rozhodli opustit komfortní zónu našich monitorů a potkat se s vámi osobně. A stálo to za to!
Na historicky první HR snídani v XARTu jsme se sešli s několika personalistkami z významných firem z Vysočiny, které se s námi podělily o své zkušenosti, a také jsme přivítali externího HR mentora Honzu Brolíka, který nám prozradil pár osvědčených tipů ze své mnohaleté praxe. Všichni společně jsme potom u dobré kávy a vlastnoručně vyrobených sladkých i slaných dobrot prodiskutovali nejrůznější témata z oblasti náborových kampaní.
Co jsme řešili?
Nejvíce jsme se věnovali problematice zefektivňování procesu náboru nových lidí, důležitosti dobře nastavených personálních procesů a budování vztahů a personální komunity.
Jsme velmi pyšní na to, že jsme se v těchto otázkách rychle naladili na stejnou vlnu. Jeden z moderních personálních trendů totiž našeptává, že bychom mezi sebou jako personalisté neměli soupeřit, ale naopak si pomáhat. Toho se nám skutečně povedlo docílit. A podařilo se nám také úspěšně nastavit hlavní pilíře procesu "náborový audit", díky kterému si nejen my personalisté dokážeme lehce vyhodnotit probíhající procesy.
Na čem jsme se shodli?
- "S chutí do toho a půl je hotovo" vážně platí. Nám se dokonce podařilo proces náborového auditu nastavit komplet. :)
- Když si vedle sebe sednou zajímaví lidé ze zajímavých firem, je z toho velmi zajímavé dopoledne.
- Kariérní weby, náborová videa, kampaně na sociálních sítích a atraktivní inzeráty jsou pomalu nezbytné.
- Pro úspěšný nábor zaměstnanců je čím dál tím častěji potřeba vystoupit ze zajetých kolejí a přizpůsobit se moderním trendům.
- Hodí se mít k ruce odborníky a parťáky z marketingové agentury.
- S přehnanými požadavky na kandidáty dnes neuspějeme.
- V HR aktivitách vládnou eventy (zrovna nedávno jsme také jeden pořádali - koukněte na fotoreportáž).
- Chceme budovat společensky užitečný, originální a kreativní pracovní portál.
Celá debata i závěrečný networking nás utvrdily v tom, že naše postřehy, nápady a tipy pro zefektivnění náboru a zlepšení firemního brandu mají budoucnost a hlavně hodnotu pro naše zákazníky. Všem účastníkům tímto moc děkujeme!
Také vás zajímá tajemství náborového auditu? Ozvěte se nám!