Moderní personalistika v XARTu
Zveřejněno 20. 11. 2019 10:32 | Napsal Petra Holzerová
V dnešní době se většina firem a zejména personalistů potýká s nedostatečným počtem zájemců o práci. Statistická data jsou neúprosná a nízká míra nezaměstnanosti snad již strhala všechny rekordy. Dlouhodobě se pohybuje okolo 2,7 % , což znamená, že vlastně pracují všichni, co mohou, a možná i ti, co nemohou. Bez práce je aktuálně v České republice něco kolem 200 tisíc osob a počet volných míst je více než 350 tisíc. To je velký nepoměr. Další alfou a omegou personalistiky je pak zaměstnance v práci udržet a zajistit, aby byli spokojení a motivovaní. No upřímně napsáno – není to jednoduché, ale jde to. Oblast personálního řízení je velmi složitý proces, ve kterém zdánlivé maličkosti hrají velkou roli. Platí zde však jedno důležité pravidlo - vždy splňte, co slíbíte.
Co si vše můžeme představit pod pojmem moderní personalistika?
Jedná se například o kreativitu a využití brandu zaměstnavatele, vizualizaci pracovních inzerátů, volbu vhodného a efektivního inzertního místa, styl komunikace s budoucími zaměstnanci nebo průběh procesu výběru zaměstnanců, jejich adaptaci po nástupu a souvislou péči během života ve firmě včetně nastavení benefitů, ale i způsobu, jak se ve firmě předávají úkoly a jak mezi sebou navzájem komunikujeme.
Jak v praxi zajistit dostatek pracovníků s využitím moderních trendů?
Máme pro vás několik tipů ověřených naší zkušeností:
- Tvořte efektivní náborové kampaně a pište zajímavé pracovní inzeráty. A mluvte řečí vašeho kmene.
- Navazujte vztah s potenciálními kolegy. Dodržujte, co slibujete, a odpovídejte všem zájemcům o práci.
- Budujte značku zaměstnavatele. Není to jen fráze, ale proces, který zahrnuje mnoho činností, které se nevyplácí podcenit. Staňte se atraktivním zaměstnavatelem, nabídněte něco navíc - a nemusí to být jen peníze.
- Využijte moderní náborové techniky a trendy. Náborovému světu vládnou videa, pracujte se Sourcingem kandidátů, budujte si bazén talentů a nezapomeňte na generační rozdíly.
- Hýčkejte své zaměstnancem a pečujte o ně.
- Nepodceňujte žádný z personálních procesů a hlavně hrajte fér.
Jak se obsazují židle v XARTu a jak se na nich sedí?
Občas se i v XARTu stane, že je potřeba obsadit uvolněnou nebo novou židli. Potom nastává čas, kdy se tradičně sepíší požadavky a definuje se "una persóna", jejíž konkrétní popis zkrášlí naši marketéři a inzerát poté zveřejní na našich webových stránkách a na našem Facebooku.
Zájemce o práci následně většinou zveme na šálek dobré kávy do prostor firmy, kde se s nimi v přátelském duchu pobavíme o možnostech jejich uplatnění. V případě souznění a zájmu o spolupráci z obou stran dohodneme termín nástupu a přivítáme nového kolegu do naší velké XART rodiny. A to obvykle rovnou pozváním na naši tradiční měsíční narozeninovou poradu, kde to trochu oslavíme.
Během adaptačního programu intenzivně pracujeme na zaškolení nového kolegy, předáváme mu všechny důležité informace a zkušenosti a snažíme se o jeho maximální spokojenost. Každého kolegy si velice ceníme, a proto k jeho potřebám přistupujeme velmi individuálně, například využíváním flexibilní pracovní doby či případnou úpravou pracovního režimu. Vysoké pracovní tempo kompenzuje práce v krásných prostorách s moderním vybavením, pravidelný přísun kvalitní kávy nebo čas od času společný oběd. Také společně oslavujeme narozeniny a jiné životní události, absolvujeme odborná školení a kurzy, pravidelně se scházíme na formálních i neformálních poradách, jezdíme na zajímavé teambuildingy a opravdu nám záleží na názoru a spokojenosti každého člena týmu. Necháváme prostor pro realizaci vlastních nápadů a projektů. Navzájem se na sebe můžeme spolehnout. Jsme silný tým, máme férové vedení a navzájem držíme při sobě.
A když nám to tak hezky funguje, řekli jsme si, že si to nebudeme nechávat pro sebe - a pravidelně pořádáme školení, kde se můžete dozvědět, jak konkrétně vytvořit efektivní náborovou kampaň, jak budovat značku zaměstnavatele a spoustu dalších cenných informací. Tak se na nás přijďte podívat.
No a než se potkáme osobně, můžete se na nás kouknout na fotografiích... ;)