Jak fotit fotky, které prodávají
Zveřejněno 6. 9. 2024 9:43 | Napsal Zdeněk Michal | Doba čtení: 2 minuty
"Karel z účtárny má nový iPhone, blejskneme to na něj", řeknete si s úmyslem ušetřit na profesionálním fotografovi. Pamatujte však na to, že focení není jen o dobrém mobilu. Jde o světlo, úhly, kontrasty, barvy a mnoho dalších faktorů, které rozhodují o tom, zda fotka zaujme vaše potenciální zákazníky.
Sepsali jsme pro vás několik osvědčených triků, které vám pomohou povznést vaše snímky na zcela novou úroveň. Ať už fotíte produkty pro váš e-shop, nebo se snažíte zlepšit své fotky na sociálních sítích, tyto tipy vás naučí fotit tak, aby vaše obrázky samy prodávaly.
1. Hra se světlem: Základ každé úspěšné fotografie
Světlo je alfou a omegou každé úspěšné fotografie. Zde je několik doporučení:
Pamatujte, že bez kvalitního osvětlení nemá žádná fotka šanci zaujmout.
2. Pozadí, které nekonkuruje produktu
Pozadí u produktových fotografií
Výběr správného pozadí je klíčový, a to zejména u produktových fotografií. Volte jednoduché, čisté pozadí, které neodvádí pozornost od samotného předmětu. Důležitý je i kontrast mezi produktem a pozadím – pozadí by nemělo produkt "utopit".
Pozadí u lifestyle fotografií
Naopak u lifestyle fotek zvolte prostředí, které podtrhne příběh, který chcete sdělit.
Přirozené prostředí
I produkty lze fotit v jejich přirozeném prostředí – například vrtačku v akci. Zde nemusíte zachytit celou postavu, bohatě stačí detail rukou a vrtačky, v němž produkt vynikne.
3. Mistrovská kompozice aneb jak uspořádat fotografii
Pravidlo třetin není dogma. I přesto, že na něj mnoho fotografů nedá dopustit, nemusí být vždy nutné. A to zvláště u produktových fotografií.
Produkt je lepší umístit přímo do středu záběru, aby byl v centru pozornosti.
Nebojte se experimentovat s 3D úhly, které pomohou lépe zdůraznit tvar a detaily předmětu.
U známých předmětů, jako jsou například lahve, může být tradiční pohled nejefektivnější.
4. Detaily, které rozhodují
Soustřeďte se na detaily, které sice nejsou vidět na první pohled, ale při bližším zkoumání fotografie si jich zákazník určitě všimne. Před samotným focením se ujistěte, že je produkt čistý, v perfektním stavu, a že všechny drobnosti, jako například správně umístěné tkaničky, jsou na svém místě.
5. Postprodukce: Finální magie
Úprava fotky je stejně důležitá jako samotné focení. Při postprodukci pamatujte na tato doporučení:
- Vyvážení barev, kontrast a ostrost by měly být vaší prioritou.
- Filtry používejte s mírou – jde o to, aby fotka působila přirozeně a přitom poutavě.
- Ujistěte se, že výsledná fotografie vypadá profesionálně a přitahuje pozornost.
Pokud nechcete riskovat a strávit hodiny úpravami s nejistým výsledkem, obraťte se na nás. Náš fotograf Zdeněk Michal pro vás rád nafotí fotky, které prodávají. Věnuje se tomu už téměř 10 let, a hlavně je to velký sympaťák a srandista, se kterým je focení zábava.
Podívejte se na ukázky Zdeňkových fotografií.