WT100

3 časté důvody, proč nutíte návštěvníky odcházet z webu

textMáte skvělý web. Nebo si to alespoň myslíte. Jen návštěvnost pořád nic moc a poptávek taky není tolik, kolik jste si představovali. Přitom vám autor webu sliboval, že to bude paráda.

Tak sakra, kde je zakopaný pes? Pojďme se podívat na 3 možné příčiny neúspěchu + 3 tipy, jak se těchto nešvarů zbavit, aniž byste museli tvořit nový web.

1) Klíčové slovo kam se podíváš...

Dejme tomu, že prodáváte vrtačky a někdo vám poradil, že čím víc se "vrtačky" (tedy klíčové slovo) objeví v textech, tím lépe. Takže máte text s vrtačkami na webu na sto způsobů a možná i tam, kde se to vůbec nehodí. Takový text může vypadat třeba takto:

Nabízíme vrtačky. Vrtačky elektrické, vrtačky akumulátorové, vrtačky pro stavebníky, vrtačky pro kutily, dokonce i vrtačky pro ženy a makety vrtaček pro děti. Jsme největší prodejce vrtaček široko daleko. U nás si jistě nějakou vrtačku vyberete, protože vrtaček máme tisíce. Naše vrtačky budete prostě milovat. Vrtačka do každé rodiny!

Takové texty je třeba je zkrotit a přepsat do čtivé podoby. Takže uberte vrtaček :) a pište hlavně pro návštěvníky webu, ne pro vyhledávače. Ty už jsou dnes stejně tak chytré, že toto "tapetování klíčovými slovy" snadno odhalí a dají vašemu webu akorát horší hodnocení.

2) Chcete lidem sdělit co nejvíc nebo prostě jen milujete psaní

Je váš web něco jako slohová práce plná dlouhých textů, které by pomalu vydaly na knihu? Pozor, ne vždy je tento styl vhodný. Klidně pište zaníceně o výletu s rodinou nebo o třídním srazu po 20 letech na svůj blog, ale pokud prostřednictvím textů prodáváte své produkty či služby, držte se těchto rad:

  • pište střízlivě a výstižně
  • používejte odrážkové seznamy
  • důležité části zvýrazněte tučně
  • nezapomínejte na nadpisy a podnadpisy
  • text doplňte tematickými obrázky

Informace na webu tak dostanete do mnohem lepší kondice!

3) Soubory ke stažení se otevírají... ale do jakého okna?

Třetí nešvar mnoha webů, bohužel i nových, jsou chybně nastavené soubory ke stažení. Určitě se vám už stalo, že jste otevřeli nějaký soubor ke stažení a když jste ho potom chtěli zavřít, zavřel se vám celý web. A díky tomu jste z webu odešli. Zkontrolujte si, zda podobný nesmysl nečíhá i na návštěvníky vašeho webu. A pokud ano, dejte to do pořádku - nastavte otevírání do nového okna.

To samé platí o odkazech na jiný web. Jestliže se cizí web neotevře v samostatném okně, ale přepíše váš web, návštěvník se k vám dost možná už nevrátí.

A co dál?

Neodhalili jste na svém webu ani jeden z výše uvedených důvodů, a přesto se mu moc nedaří? Příčin, proč z něj lidé odchází, může být víc. O těch dalších vám povíme zase příště.

Pokud máte pocit, že i tak Váš web není to pravé ořechové, ozvěte se, možná potřebuje přece jen více péče. :)

 

 

 

Zaujal tě tento článek? Sdílej ho na svém Facebooku.

Zůstaňte s námi v kontaktu

Zaujal vás tento článek?
Přihlaste se k odběru našeho e-mailového zpravodaje xNews a žádné další novinky vám neutečou!

Navštivte nás:
XART s.r.o.
Novosady 40
(vedle klubu Rock Depo)

Velké Meziříčí
Jsme vám k dispozici
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Nahoru