Skvělá zpráva: Rozšířené textové inzeráty nyní i v Skliku
Zveřejněno 17. 2. 2017 12:06 | Napsal Hana Charvátová
9. 2. 2017 spustil Seznam Sklik (program na tvorbu PPC kampaní*) novou podobu inzerátů. Jedná se o tzv. ETA inzeráty neboli rozšířené textové inzeráty ("Expanded Text Ads"), které už známe z konkurenčního programu Google AdWords. Naši marketéři jásají a mají k tomu hned několik důvodů.
1) Úspora času
Dosud jsme psali PPC reklamy ve dvou zcela odlišných verzích – rozšířené pro AdWords a krátké pro Sklik. Podporou ETA inzerátů nám Sklik ušetří spoustu času. Inzeráty totiž můžeme vytvořit pouze v jednom z těchto PPC programů a do druhého je jednoduše exportovat. Poté už je jen upravíme dle klíčových slov, která lidé v daném prohlížeči používají. První důvod k radosti.
2) Větší prostor pro jiné formy online marketingu
Ruku v ruce s úsporou času přichází i možnost věnovat více prostoru jiným marketingovým činnostem. Hodiny, které jsme „ztratili" psaním inzerátů pro Sklik, nyní můžeme strávit např. optimalizacemi pro vyhledávače, budováním zpětných odkazů, kampaněmi na sociálních sítích apod. Druhý důvod k radosti, a to nejen naší, ale především našich klientů.
3) Větší prostor pro představení našich produktů/služeb
Přechod na rozšířené textové inzeráty znamená také větší prostor pro popis našich výrobků či služeb. Zatímco ve staré verzi jsme měli maximálně 25 znaků na nadpis a 70 znaků na popisek, nyní to vypadá takto:
- Titulek 1 – 30 znaků
- Titulek 2 – 30 znaků
- Popisek – 80 znaků
Přibyl nám tedy druhý titulek a zvýšil se počet znaků, které můžeme použít. Tím pádem máme mnohem víc místa pro charakteristiku inzerovaných produktů a větší šanci zaujmout potenciální zákazníky. Třetí důvod k radosti.
Závěrem
ETA inzeráty rozhodně oceňujeme, a i když přinášejí jeden negativní důsledek v podobě nutnosti přepsat všechny stávající reklamy, jsme Seznamu za tento krok opravdu vděční.
Více informací o ETA inzerátech najdete přímo na blogu Sklik.
* Zkratka PPC ("Pay Per Click") označuje reklamy ve vyhledávačích placené za proklik. Inzerenti tak platí pouze za skutečné návštěvníky svých webových stránek, ne za zobrazení reklam.