xartDoba webová
je doba webová

WT100

Konec průměrné pozice v Google Ads. Co dál?

Konec průměrné pozice v Google AdsOd 1. října 2019 končí v Google Ads metrika „Průměrná pozice“. Ovlivní to nejen naše reportování, ale i přehlednost v samotném Google Ads. Jak fungovala průměrná pozice a čím ji budeme nahrazovat?

Proč nebyla „Průměrná pozice“ ideální?

Průměrná pozice sloužila pro rychlou orientaci, jak se naší reklamě daří. Nejčastěji jsme mířili na pozice mezi prvním až třetím místem, které se zobrazovaly nad výsledky organického vyhledávání.

Tyto pozice jsme si hlídali a umožňovalo nám to sledovat proklikovost kampaní neboli CTR. Inzeráty, které se držely na prvních pozicích, měly totiž lepší proklikovost než inzeráty na spodní části stránky.

Průměrná pozice do 4. místa nám tedy mimo jiné dodávala dobrý pocit, že se naše inzeráty zobrazují před konkurenty našich klientů.

Průměrná pozice je ale stále nepřesný průměr. Když Pepa sní celé kuře a Karel neolízne ani kostičku, v průměru snědl každý půlku.

Pro praktickou zjednodušenou ukázku pro pozice v Google Ads můžeme říct, že když se nám reklama A 100 x zobrazila na třetí pozici, měla průměrnou pozici 3. Když se naproti tomu reklama B 35 x zobrazila na prvním místě a 65 x na čtvrté pozici, její průměrná pozice byla 2,95.

Pokud se budeme na tento případ dívat pouze podle průměrné pozice, vedla si hůř první verze reklamy, ale ve skutečnosti se v 65 % případech druhý inzerát na prvních třech pozicích neukázal.

Jak sledovat úspěšnost kampaní v Google Ads po 30. září 2019?

Za nejdůležitější považuji nastavení měření konverzí, např. kliknutí na kontakt, dokončený nákup v e-shopu, dotaz na produkt, … prostě cokoliv, co je pro vás podstatné a co je cílem kampaní. Díky konverzím a jejich měření budete mít jasnou představu, kolik kampaně vydělaly, nebo naopak prodělaly.

Nově budeme také sledovat statistiky procento zobrazení zcela nahoře (% zobr. (zcela nahoře)), procento zobrazení nahoře (% zobr. (nahoře)), míra zobrazení nahoře ve vyhledávání (Zobr. nahoře ve vyhled.) a podíl zobrazení zcela nahoře ve vyhledávání (Podíl zobr. zcela nahoře ve Vyhledávání).

  • % zobrazení zcela nahoře znamená, v kolika procentech svého zobrazení se reklama zobrazila na první pozici nad výsledky organického vyhledávání.
  • % zobrazení nahoře je stejné jako zcela nahoře, ale započítává všechny výsledky nad organickým vyhledáváním.
  • Míra zobrazení nahoře ve vyhledávání vyjadřuje, kolikrát z celkového počtu zobrazení se reklama zobrazila na dané pozici. Pokud má reklama 100 zobrazení a % zobr. (zcela nahoře) je 35 %, zobrazila se reklama 35 x na první pozici nad výsledky organického vyhledávání.
  • Podíl zobrazení zcela nahoře ve vyhledávání je vztažený k počtu zobrazení, kterého se dalo teoreticky dosáhnout. Nikdy není dosaženo 100 %, protože nikdo nemá neomezený rozpočet a do zobrazování se zapojuje i konkurence.

Závěrem mohu říct, že vnímám jako důležitou statistku % zobr. (nahoře), díky které budeme moci zjistit, zda byly reklamy zobrazeny nad výsledky organického vyhledávání, protože je pravda, že výsledky pod organickým vyhledáváním nejsou již tolik viditelné.

Vždy ale záleží, jaký cíl má vaše konkrétní kampaň. Někdy i výsledky pod organickým vyhledáváním mají dobré konverzní poměry za vynikající finanční náklady.

Zaujal tě tento článek? Pošli ho do světa.
Navštivte nás na Rozkoši
XART s.r.o.
Novosady 40
(vchod z ulice Rozkoš,
vedle kavárny Pink Panther)

Velké Meziříčí
Nahoru