Využijte potenciál sociálních sítí: Průvodce reklamními formáty na Facebooku a Instagramu
Zveřejněno 13. 6. 2023 14:16 | Napsal Radka Štolfová | Doba čtení: 3 minuty
V digitálním světě plném konkurence je důležité najít inovativní způsoby, jak zaujmout své publikum. Nedílnou součástí většiny marketingových strategií se proto stala propagace na sociálních sítích.
Facebook a Instagram už dávno neslouží pouze ke komunikaci s přáteli či publikování fotografií z dovolené. Z těchto platforem se stal výkonný reklamní prostor.
V tomto článku se podrobněji podíváme na různé reklamní formáty, které společnost Meta nabízí. Zaujmout uživatele je totiž čím dál těžší a na reklamě si musíte dát záležet.
Reklamní formáty na Facebooku a Instagramu
Společnost Meta aktuálně nabízí několik základních formátů, mezi které patří obrázková reklama, video, carousel nebo třeba sbírka. Použití jednotlivých formátů závisí na zvoleném účelu kampaně a také na umístění reklamy.
1. Obrázkové reklamy
Začneme se základním formátem - obrázkovými reklamami.
Tento formát je jednoduchý, ale i přesto může být velmi efektivní. Pro jeho vytvoření postačí jedna atraktivní fotografie či grafika.
Statická kreativa je vhodná ke zvýšení zájmu o značku či produkt, šíření povědomí o konkrétních službách nebo ke komunikaci jednoduchého a jasného sdělení.
2. Videoreklamy
Video je dalším oblíbeným formátem reklamy na sociálních sítích a jeho popularita stále roste.
Využití videa může zvýšit zapojení uživatelů a přilákat více pozornosti k vašemu obsahu. Také v něm můžete lépe vysvětlit složitější informace.
Nemusí se jednat o žádné profesionální video. Lidé na sítích mají rádi autenticitu a ukázky reality. Možná také díky tomu stále roste obliba reels.
Lze také využít slideshow neboli videoprezentaci z vašich fotografií.
3. Carousel Ads – rotující reklamy
Carousel neboli karuselová reklama umožňuje zobrazit 2 až 10 obrázků či videí v jedné reklamě. Zároveň nabízí dostatečný prostor pro textový obsah.
Tento formát je proto ideální pro prezentaci více produktů, služeb nebo vyprávění příběhu společnosti. Každá karta přitom může mít vlastní cílovou stránku, ale nemusí.
4. Collections Ads – sbírka
Sbírka umožňuje vizuálně atraktivním způsobem objevovat, procházet a nakupovat produkty či poptávat služby.
Reklama ve formátu sbírky obsahuje úvodní obrázek nebo video, pod které lze umístit několik produktů. Po kliknutí na kteroukoliv komponentu se uživateli otevře stránka přes celou obrazovku, což ho snadněji navede k požadované konverzní akci.
Tento formát je vhodný pro klienty, kteří nemají rychlý a moderní web. Ovšem doporučujeme ho každému, kdo chce zákazníky zaujmout a vytěžit z reklamy na sociálních sítích maximum.
Jdete do toho?
Ať už si k propagaci zvolíte statický banner, video či carousel, hlavní je začít.
Jsou značky, které potenciálu sociálních sítí uměly využít a těží z toho. Stojí za tím ale kus práce. A právě od toho jsme tady my: