Máte web. A co teď? Chtělo by to co nejvíc zákazníků, že? Od toho je tu online marketing.
Pokud se rozhodnete využívat internetový marketing, vašeho webu či e-shopu se „ujme" jeden z našich zkušených marketérů. Důkladně se seznámí s vámi a s vašimi službami/produkty a navrhne takové formy podpory, které se pro váš obor nejlépe hodí.
Mohou to být například PPC kampaně čili placené reklamy na Googlu/Seznamu/Facebooku, optimalizace webu na důležitá klíčová slova (tzv. SEO), správa sociálních sítí, psaní reklamních textů neboli copywriting atd., ale to už zabíháme do detailů.
Důležité je, že si spolu předem vytyčíte marketingový cíl, za kterým váš marketér půjde jako pes za kořistí. Nebo spíš zahradník za úrodou, protože jde o dlouhodobou záležitost a bez láskyplné péče se šťavnatého ovoce nedočkáte. Nejčastěji takto pěstujeme:
Samozřejmostí je průběžné vyhodnocování – každý měsíc od nás dostanete marketingový report, kde najdete okomentované grafy návštěvnosti vašeho webu, statistiky běžících kampaní, pozice webu ve vyhledávačích atd.
Bez zpětné vazby to totiž v poctivém online marketingu nejde.
Marketing je dynamický obor, ve kterém se neustále něco mění. Proto každou chvilku obrážíme nějaké školení, jezdíme na přednášky, prověřujeme své znalosti na kurzech a skládáme všelijaké testy. Jsme zkrátka informovaní a certifikovaní až na půdu. Na dva z našich certifikátů jsme ale obzlášť hrdí - na certifikát od Googlu a od Collabimu. Ty fakt nemá každý!
SEO je zkratka „Search Engine Optimization", což bychom mohli volně přeložit jako soubor optimalizací, které vedou k lepší viditelnosti vašeho webu na Googlu, Seznamu atd. Jde prostě o to, aby vás lidé snadno našli. To samozřejmě není jen tak, ale zvládneme to.
Zaměříme se přitom na taková klíčová slova, která jsou pro vás důležitá a zároveň jsou konkurenceschopná. Chcete být například vidět na „skládací pergoly"? Potom toto klíčové slovo použijeme na vhodných místech vašeho webu, v textech zpětných odkazů atd. Výsledkem bude, že pokud někdo zadá do vyhledávače „skládací pergoly", vyskočí na něj váš web. Baf!
Copywriting. Za tímto slovem se skrývá psaní marketingových textů - textů na webové stránky, příspěvků na sociální sítě, PR článků atd. Textů, které se dobře čtou a zároveň prodávají vaše služby/produkty. Napsat je je ale často dřina, která vyžaduje odstup, nadhled, cit pro jazyk, empatii a tah na branku.
Pokud máte pocit, že vám něco z toho chybí, nechte psaní na copywriterovi - tedy naší milé copywriterce Hance. Pro ni to bude hračka!
PPC znamená „Pay Per Click". Jde o druh reklamy, kde platíte ne za její zobrazení, ale až za to, když na ni někdo klikne. Typickým příkladem jsou reklamy ve vyhledávačích Google a Seznam.
Klidně si to vyzkoušejte – zadejte do vyhledávače třeba „dámské boty". Určitě se vám na prvních místech zobrazily reklamy různých e-shopů s obuví, že? Pokud na některou z nich kliknete, jejich inzerentovi se odečte určitá částka.
Vypadá to jednoduše, ale opak je pravdou. Za jednou takovou reklamou je obrovský kus práce zkušeného "PPCčkaře" - analýza vyhledávacích dotazů, rozdělení klíčových slov do kampaní a sestav, vytvoření inzerátů, které se budou líbit vyhledávačům (jinak je vůbec nezobrazí) i čtenářům (jinak na ně nekliknou), a mnoho dalšího. Takže pokud máte o PPC reklamy zájem, rozhodně se do nich nepouštějte sami. :) Nechte to na nás.
Mezi PPC reklamy spadají i reklamy na Facebooku. Ty se ovšem nezobrazují na základě vyhledávacích dotazů - na místo toho je dokážeme cílit přímo na uživatele Facebooku podle jejich bydliště, věku, vzdělání, zájmů atd. Chcete například oslovit muže od 20 do 60 let z Velkého Meziříčí a okolí, kteří pracují ve stavebnictví a/nebo se věnují kutilství? Obraťte se na naše specialisty.
Newsletter (e-mailový zpravodaj) může být jedním z nejefektivnějších prodejních kanálů. Je totiž ideální na oslovení vašich stávajících zákazníků, kterým chcete něco důležitého napsat. Třeba, že mohou využít slevovou akci ve vašem e-shopu. Nebo že je chcete pozvat na otevření nové pobočky. Anebo že se chystáte na veletrh a máte pro ně vstupenky zdarma.
Vybraným lidem pošleme perfektně graficky a textově zpracovaný newsletter, kde jim vše potřebné sdělíme.
Máte firemní profil na Facebooku? A máte čas a chuť se o něj starat = přispívat na něj, reagovat na komentáře fanoušků, odpovídat na jejich zprávy? Pokud ne, bez obav to nechte na nás.
Nejprve samozřejmě zjistíme, jaké fanoušky máte a jakým způsobem bychom s nimi měli komunikovat – Budeme jim tykat, nebo vykat? Budeme psát formálně, či neformálně? Chtějí se vaši fanoušci spíš pobavit, anebo se něco dozvědět? Podle těchto kritérií potom vytvoříme svébytný komunikační styl, který budeme při správě vašeho Facebooku používat.
Pečujeme takto o řadu firemních facebookových stránek (například ALPA, AGROCENTRUM ZS, Broker Consulting Velké Meziříčí, Vezeko atd.) a s nadšením se postaráme i o tu vaši. Stačí říct.
Rádi pro vás připravíme i efektivní reklamy na Facebooku včetně originální grafiky. Díky nim můžeme získat nové fanoušky vaší stránky, přivést vám potenciální zákazníky na web, rozšířit povědomí o vaší značce atd. Princip fungování facebookových reklam mimochodem blíže popisujeme v rámci PPC.
Pomocí vhodných marketingových nástrojů vám pomůžeme najít zaměstnance, které hledáte. Oslovíme je totiž přesně tam, kde se pohybují.
Na internetu:
Po městě, v tisku, v rádiu:
A nejlépe to samozřejmě funguje, když se to smíchá pěkně dohromady! :)