Sklik Expert fórum 2025

Dne 28. května 2025 jsme měli jakožto certifikovaná agentura možnost zúčastnit se Sklik Expert fóra 2025, které se konalo v inspirativních prostorách DOX+ v pražských Holešovicích.

V tomto článku
- 1) Mýty o cílení v digitální reklamě
- 2) Vlastní data jako recept a úspěšné kampaně
- 3) Optimalizace kampaní mimo Sklik: Co ovlivňuje úspěch mimo reklamní systém?
- 4) Ukradené Vánoce aneb Když rok trvá jen měsíc
- 5) Display reklama na pár kliknutí. Už jste zkusili Seznam Garant?
- 6) Chytrá kampaň: Nechte AI pracovat za vás
- 7) Novinky v Skliku
Tato akce, organizovaná společností Seznam.cz, byla nabitá novinkami z oblasti online reklamy, praktickými tipy pro zlepšení výkonu kampaní a inspirativními přednáškami od předních odborníků. Akce odstartovala v jednu hodinu odpoledne krátkým úvodem. Poté už nás čekal sled informacemi nabitých vstupů. Co konkrétně během fóra zaznělo?
1) Mýty o cílení v digitální reklamě
Po zahájení akce se ujal slova Jiří Udatný, ředitel divize Identity a uživatelského profilu v Seznam.cz. Ve své přednášce rozebral běžné mýty o cílení v digitální reklamě. Jak jsme již věděli, Seznam má jedno z nepřesnějších geografických cíleních z celé Evropy, protože se nesoustředí pouze na IP adresy, ale hlavně na zájem uživatele. Místo jeho práce, místo, kde vyhledává mimo klasické pracovní časy a kde vyhledává i zprávy. Stejně tak v rámci určení pohlaví a zájmům o koupi a zájmům obecně díky strojovému učení a jazykovému modelu SheLLMa.
Dozvěděli jsme se, kolik procent v rámci jednotlivých odvětí neudělá konečný proklik web, na který bychom mohli následně cílit retargeting, a skončí pouze u prohlížení zboží. V rámci textilního odvětví se jedná o 44 % u auto-moto až o 78 %.
Seznam pracuje i na možnosti socioekonomického klasifikace pro cílení, kdy podle zájmů vyhledávání a kombinací lokality bydlení a jeho vzdáleností například od centra či parku a dalšího, bude schopna vytvořit i skupiny na cílení podle socioekonomických vrstev.
2) Vlastní data jako recept a úspěšné kampaně
Jako druhý řečník vystoupil Jakub Drahokoupil, manažer produktového týmu Uživatelská data. Představil strategie pro sběr a efektivní využití vlastních dat (1st party data) v kampaních. Vzhledem k postupnému ústupu a neustálých změn u cookies třetích stran je tato oblast stále důležitější pro úspěšné cílení reklam.
3) Optimalizace kampaní mimo Sklik: Co ovlivňuje úspěch mimo reklamní systém?
Téměř stand-up jsme měli možnost poslechnout od Michal Janík, CEO společnosti Profitak Group. Upozornil na důležitost faktorů mimo samotný reklamní systém Sklik, které ovlivňují úspěšnost kampaní. Diskutoval o optimalizaci produktových feedů, analýze konkurence a rozhodování o vhodnosti automatizace. Mluvil o tom, že u většiny, kterou analyzoval v rámci své přípravy, narazil na špatně vyplněné data, informace, ceny. To vše následně rozhoduje o úspěchu či neúspěchu kampaní a je třeba se na to dívat komplexně. Pokud jsou například špatně uvedeny ceny, či jsou ceny produktů s konkurencí vyšší a konkurence prodává již za nákupní ceny, chybí popisky produktů, jeho fotky, nákupní cesta nejspíše nebude úspěšná.
4) Ukradené Vánoce aneb Když rok trvá jen měsíc
Za BrandStudio Seznamu se představili Radek Moravec a Jaroslav Petrnoušek. Seznámili nás se svými úspěchy s kampaní pro Jezírka Banát, ukázali nám hry, které nejen pro ně spouštěli v rámci kampaní a jak díky propojené komunikaci napříč reklamními kanály Seznamu klienta posunuli do předních pozic i nad hobby markety. Dále sdíleli zkušenosti s úspěšnou vánoční kampaní využívající gamifikaci.
5) Display reklama na pár kliknutí. Už jste zkusili Seznam Garant?
Lukáš Kříž a Jakub Gremmel prezentovali možnosti garantované koupě reklamního prostoru v "e-shopu", kde se dá jednoduše zacílit na lokality a zájmy a předejít tak aukcím s ostatními inzerenty.
6) Chytrá kampaň: Nechte AI pracovat za vás
Ondřej Vícha pak představil novou kampaň využívající umělou inteligenci, která usnadňuje správu reklam a zvyšuje jejich efektivitu. Bude se podobat velice produktu od Google Ads - Perfomence Max. Automaticky se bude vydávat do obsahové i vyhledávací sítě, a po napojení feedu bude umět zobrazovat i produktové inzeráty. Inzerenti nebudou sami zadávat cílení, bude cílit sama (posuzovat blízkost dotazů a zájmů uživatele) a podle toho se vydávat.
7) Novinky v Skliku
David Velechovský, manažer konzultací pro Sklik, informoval o nejnovějších funkcích a vylepšeních v reklamním systému Sklik. Můžeme se těšit například na audioreklamu, jakožto nový typ kampaně, kde budeme moci propagovat zvukovou stopu v rámci čtených článků a podcastů a videí pod Seznamem.
V účtech by se měli již brzy začít oběvovat chytrá doporučení pro daný účet, která budou upozorňovat na chyby a možností rozvoje v jednotlivých kampaních a účtu.
Čekáme také nový měřící nástroj, Seznam Event Measurement, který bude fungovat podobně jako Meta Pixel. Přinese pokročilé možnosti retargetingu a měření konverzí – navíc bude kompatibilní se světem bez 3rd party cookies a podporovat Google Consent mode. Pro implementaci bude k dispozici jednotný měřící kód a šablony pro GTM i e-shopová řešení.
Kromě odborného programu byla konference skvělou příležitostí k setkání s kolegy z oboru, sdílení zkušeností a navázání nových kontaktů. Atmosféra byla přátelská a inspirativní, což přispělo k celkovému pozitivnímu dojmu z akce. Sklik Expert fórum 2025 bylo pro mě velmi přínosné. Získala jsem nové poznatky o budoucích trendech v Skliku. Těším se, až vše vyzkoušíme a co dalšího se dozvíme na příštím ročník této inspirativní konference.
Pokud vás zajímají podrobnosti o programu a přednášejících, můžete navštívit oficiální stránku akce: Sklik Expert fórum 2025 a také postupně bude Seznam jednotlivé přednášky zveřeňovat i na své platformě.